Проблема діагностики вихованості учнів завжди було одним із найактуальніших у педагогіці. Останнім часом вона одержала ще більшу гостроту. Нині у суспільстві панує байдужість і бездуховність, відсутність дбайливого і чуйного відношення людей один до одного. У зв’язку з таким становищем особливо актуальне на зараз стоїть питання діагностики рівня вихованості дітей шкільного віку.Насамперед прояснимо поняття «вихованість». Під вихованістю традиційно розуміють сукупність знання норми соціальної поведінки у суспільстві та умінь застосовувати ці знання у відносинах які вас оточують. Оскільки всі, стосовно поведінки людини у соціумі, його відносин і до людям, характеризує моральний світ особистості, те, коли говорять про вихованості, розуміють саме моральну вихованість.Стало вже традицією в кінці кожної чверті проводити моніторинг вихованості серед учнів початкових класів.В ІІ семестрі моніторинг вивчення рівня вихованості школярів у 3 класі оцінювався за такими параметрами:
- 1. Параметри фізичного розвитку учнів:
- • Сила
- • Гнучкість
- • Швидкісна сила
- 2. Параметри морально-психологічного розвитку учня:
- • Лідерство
- • Упевненість
- • Вимогливість
- • Наполегливість
- • Поступливість
- • Довірливість
- • Емпатійність
- • Щиросердечність
- 3. Параметри духовного розвитку учня
- • Істина
- • Краса
- • Мудрість
Тетяна Штепа